Virtuální recepční – nástroj k výrazné úspoře nákladů v moderní společnosti

Pracovníci recepce často přispívají k našemu prvního dojmu při návštěvě firmy nebo třeba příchodu do hotelu. A je samozřejmě žádoucí, aby tento dojem byl co nejlepší. 

Fronty, zdlouhavé vyplňování formulářů, nebo dokonce nepříjemné chování recepčních může naopak negativně ovlivnit celou naši návštěvu. Práce recepčních však v současnosti vyžaduje již více než jen příjemné vystupování. 

Kvalifikovaných sil je nedostatek

Stále nezbytnější je i znalost jazyků stejně jako schopnost práce s technologiemi. Kde ale v dnešní době najít tak kvalifikovanou pracovní sílu? Řešením mohou být tzv. e-kiosky od společnosti Konica Minolta, které využívají chytré kamery s umělou inteligencí. „Moderní technologie dokážou zautomatizovat až 50 % administrativních, podpůrných či recepčních činností. V případě e-kiosku hovoříme konkrétně o možnosti provozu v režimu 24/7 bez ohledu na neschopenky při současném zrychlení a standardizování souvisejících činností a snížení nákladů,“ uvedl Michal Šotek, vedoucí divize Video Solution Services společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech.

Je běžnou praxí, že evidenci návštěv provádějí často vedle své hlavní pracovní náplně kvalifikovaní zaměstnanci, kterým tato rutinní práce ubírá čas. Druhou častou variantou je zaměstnávání nekvalifikovaných pracovníků, kteří však mnohdy postrádají stále potřebnější technické dovednosti nutné pro používání registračních a dalších IT systémů. 

Interaktivní technologie zrychlí registraci návštěv

Naproti tomu e-kiosek nabízí dotykový panel s intuitivním ovládáním. Návštěvník se jednoduše zaregistruje pomocí občanského průkazu nebo stále rozšířenější bankovní identity. Z panelu e-kiosku se může rovnou spojit pomocí hlasového nebo videohovoru s osobou, za níž přichází. Ta má navíc možnost návštěvu zaregistrovat i předem a umožnit jí například automatický vjezd do podzemních garáží.

„Podle naší studie se návratnost celého řešení pohybuje mezi jedním až dvěma roky. Využití najde nejen v recepcích hotelů a velkých firem, ale hodí se také pro administrativní objekty, autosalony nebo rezidenční, průmyslové či logistické areály. V nich může vedle evidence návštěv sloužit i k navádění nákladních vozů na patřičné odbavovací rampy,“ uzavřel M. Šotek s tím, že o instalaci e-kiosku již projevily zájem desítky českých a slovenských firem. 

PR

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *