V důsledku covidu jsme rozšířili portfolio ochranných pomůcek
Společnost EUROPAPIER – BOHEMIA, spol. s r. o., byla založena v roce 1993 a patří mezi nejvýznamnější velkoobchody papírem na evropském trhu. V její nabídce najdete mnohé produkty ze sortimentu obalových materiálů, kancelářských potřeb a papírů i hygieny.
Právě divizi Hygiena vede téměř dva roky manažer Milan Pivovarčík. V rozhovoru nám prozradil, kam tato divize směřuje a jakými změnami prošla.
Jaké byly vaše začátky v EUROPAPIER – BOHEMIA?
Do EUROPAPIER – BOHEMIA, spol. s r. o., jsem nastoupil v roce 2017 v rámci akvizice firmy Tykvart, s. r. o., což byl velkoobchod s hygienickými potřebami, do pozice obchodního zástupce. Mým úkolem byla péče o stávající zákazníky, rozšiřování produktového portfolia hygienického sortimentu, aktivní prodej formou cross-sellingu (prodej produktů všech divizí EPB) a akvizice nových zákazníků.
Jak jste se stal vedoucím divize Hygiena?
V roce 2020 jsem dostal možnost převzít vedení této divize jako manažer divize Hygiena pro ČR, což pro mne byla velká výzva a potěšila mě.
Na co se specializujete?
Náš tým se specializuje na prodej a poradenství v oboru osobní hygieny, technologického řešení čištění a leštění, chemie a úklidových pomůcek a prostředků.
Jakými změnami prošla vaše divize a co to přineslo zákazníkům?
S mým nástupem se tým z poloviny změnil, ale to už k obchodu patří. Do týmu jsem si vybral kolegy, kteří akceptovali cestu a cíle, které jsem při svém nástupu nastínil. Jsem pyšný na to, že náš tým je sourodý a stabilizovaný. Preferujeme individuální zákaznický přístup, takže nyní posilujeme náš tým o dalšího kolegu, který bude mít na starosti segment průmyslových firem. Vzhledem k dynamickému růstu minulých let, zejména díky úspěšným akvizicím, jsme ve fázi optimalizace sortimentu. Dále v důsledku zvyšujících se nákladů na dopravu a energie a neustálého zvyšování cen stále hledáme nové spolehlivé výrobce a dodavatele.
Na jaká úskalí jste narážel?
Co se týká týmu, bylo třeba představit strategii a cíle, motivovat jednotlivé pracovníky a nastavit jim individuální mety, což se povedlo. Každý své cíle plní, někdy dokonce i nad vytčený rámec. Co se týká strategie prodeje a cílů týmu, tak jsme naráželi a stále narážíme na nesnáze s dodavatelskými řetězci. Je to momentálně obtížné vzhledem k nedostatku základních materiálů pro výrobu hygienických produktů v Evropě a neustálému navyšování logistických nákladů a cen energií.
Jak ovlivňuje světové dění chování spotřebitelů – zákazníků?
Zákazníci jsou pod tlakem, je cítit určitá panika a nakupují do zásob. Tolik už nerozhoduje cena, spíše kvalita služeb a dostupnost zboží.
Jak ovlivňuje trh s hygienickými produkty covid a válka na Ukrajině?
„Náš“ obchod výrazně ovlivňuje válka na Ukrajině, zejména z pohledu neustále se zvyšujících nákladů na energie a logistiku. Epidemie covidu-19 segment HoReCa velice negativně zasáhla, nicméně na druhou stranu bylo pozitivním přínosem rozšíření portfolia ochranných pracovních pomůcek.
Jak se vypořádáváte se změnami na trhu produktů?
Každý se s tím vypořádává po svém. My se svým zákazníkům snažíme maximálně vyjít vstříc, jak co do šíře sortimentu, tak i s logistickým zajištěním. Snažíme se zachovat a vyjednat podmínky tak, aby zákazník byl spokojený. Na denní bázi dále vyjednáváme lepší podmínky u výrobců a dodavatelů.
Kdo jsou vaši zákazníci a jaké jsou jejich potřeby? Jak je naplňujete?
Naši zákazníci se profilují zejména ze segmentů úklidových společností, průmyslu, HoReCa a zdravotnictví. Jde o velkoobchody i koncové zákazníky. Zákazníci nakupují široké spektrum našich výrobků – nejen hygienických, ale mají velký zájem i o produkty z oblasti obalových materiálů a kancelářských papírů. Mimo jiné jim vyhovuje, že vše nakoupí na jednom místě. Všechny produkty jsou dostupné samozřejmě online v našem e-shopu, kde vidíme velký prostor pro rozvoj a investice do budoucna.
Lze vysledovat trendy v sortimentu hygienických produktů?
Ano, například otázka ekologie a udržitelnosti je pro naše zákazníky téma, kterému přikládají velkou váhu. V našem sortimentu to samozřejmě reflektujeme – i my jsme ekologicky smýšlející firma, takže si s těmito požadavky vždy hladce poradíme. Nabízíme například celou řadu eko papírových hygienických výrobků a také chemie.
Co u vás zákazníci oceňují?
Určitě šíři nabízených produktů a služeb. EUROPAPIER – BOHEMIA nabízí zákazníkům opravdu velké portfolio produktů od hygieny přes grafické papíry do tiskáren až po obalové materiály. Dále naši zákazníci opravdu oceňují dostupnost a rychlost naší logistiky. Zavážíme totiž denně celou republiku.
Kam směřujete? Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Plány jsou velké – chceme se stát jedním z největších velkoobchodů s hygienickým portfoliem v České republice. Budeme dále hledat akviziční možnosti a rozšiřovat naše portfolio produktů a služeb. Zároveň budeme pokračovat v rozvoji a investicích do oblasti e-commerce. Naším cílem je dosáhnout skutečné omnichannel zkušenosti, tedy v maximální míře využívat všechny prodejní a komunikační kanály, které vedou opět ke spokojenosti zákazníků.
Z čeho máte v práci radost?
Jsou to hlavně spokojení zákazníci. Myslím, že se nám to opravdu daří, a já jsem velmi hrdý na svůj profesionální tým, který odvádí skvělou práci. Od našich zákazníků a partnerů máme pozitivní odezvy, a to je největší odměna!
TEXT Tereza Laštovková FOTO Archiv EUROPAPIER-BOHEMIA
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!